سنجش

مرتبط با آزمون ها

سنجش

مرتبط با آزمون ها

اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه آزاد 90

عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی :جمعا در آزمون رشته‌های پزشکی، غیرپزشکی و کاردانی دانشگاه آزاد بیش از یک میلیون داوطلب شرکت کرده‌اند که اعلام نتیجه ی پذیرفته شدگان کنکور سراسری آزاد ۱۳۹۰ نیمه ی دوم شهریور خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت در آزمون رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد 874 هزار و 964 نفر داوطلب شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 660 هزار نفر در آزمون رشته‌های غیرپزشکی و 214 هزار و 975 نفر در رشته پزشکی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در کلیه گروه‌های آزمایشی به استثناء گروه علوم ریاضی و فنی، زنان بیشترین داوطلبان را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در میان گروه‌های آزمایشی بیشترین داوطلبان زن متقاضی شرکت در گروه زبان‌های خارجی بوده‌اند که تعداد آنان معادل 74 درصد است. 

جاسبی با بیان اینکه بیشترین داوطلبان متقاضی ورود به واحدهای تهران مرکز، جنوب و کرج بوده‌اند، گفت: واحد تهران مرکز دارای 35 هزار و 317 متقاضی، واحد تهران جنوب دارای 28 هزار و 37 متقاضی و واحد کرج دارای 22 هزار متقاضی است.

ادامه مطلب ...

مطرح شدن مشکلات انتقال فضای آموزشی دانشکده فنی حرفه‌ای در مجلس

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور در کمیسیون آموزش مجلس، مشکلات مربوط به تخصیص فضای آموزشی برای انتقال دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش به وزارت علوم را مطرح کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، سهراب رضایی - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، مسائل و مشکلات مربوط به تخصیص فضای آموزشی برای انتقال دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از آموزش و پروش به وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری را با اعضای این کمیسیون مطرح کرد و مقرر شد کمیسیون این مسائل را پیگیری کند.

همچنین معاونان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد این حوزه ارا رائه دادند.

"محمودرضا آقامیری" معاون فناوری و نوآوری، "سیدمجتبی خیام‌نکویی" معاون بخش کشاورزی و "عباس لطفی" رئیس ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فنی ریاست جمهوری گزارشی از کارها و محصولات تولید شده و همچین جایگاه ایران در سطح بین المللی در حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند.

در این نشست مشکلات و خلاءهای قانونی و کمبود اعتبارها در بودجه 90 از سوی مسئولان این حوزه ها مطرح و مقرر شد کمیسیون آموزش و تحقیقات تصمیم‌ها و پیگیری‌های لازم را در این زمینه اتخاذ کند.
 

تعداد شرکت کنندگان کنکور فنی و حرفه ای ۹۰

 معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری کنکور کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال 90 از پذیرش حدد 126 هزار نفر خبر داد.
سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۴۰۲۰۳۲ داوطلب در آزمون کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال 90 شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۳۴۶۷۰ نفر زن و ۲۶۷۳۶۲ نفر مرد هستند.

ادامه مطلب ...

مرحله دوم کنکور دکتری دانشگاه تهران

آخرین وضعیت مرحله دوم کنکور دکتری دانشگاه تهران/ پذیرش 850 نفر
معاون  دانشگاه تهران با اعلام آخرین وضعیت مرحله دوم پذیرش دکتری در  دانشگاه، گفت: مصاحبه از پذیرفته شدگان مرحله نخست کنکور دکتری در تمام گروهها و دانشکده های این دانشگاه به اتمام رسیده و تا پایان هفته اسامی پذیرفته شدگان به سازمان سنجش اعلام می شود.
سید مهدی قمصری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مصاحبه از پذیرفته شدگان مرحله نخست کنکور دکتری اواخر تیرماه به اتمام رسید و اسامی داوطلبان به تدریج به اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران اعلام می شود و پس از آن نتایج در اختیار سازمان سنجش قرار می گیرد.

ادامه مطلب ...