سنجش

مرتبط با آزمون ها

سنجش

مرتبط با آزمون ها

تفکیک جنسیتی کلاسهای دانشگاه فنی‌حرفه‌ای / تاریخ شروع کلاس ها

بنا بر اخبار های ضد و نقیض در مورد تفکیک جنسیتی دانشگاه ها سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه بازگشایی کلاسهای این دانشگاه وارد هفته دوم خود شده است گفت: به علت شرایط حاکم بر واحدهای درسی و کارگاههای آموزشی در این دانشگاه کلاسهای جداگانه برای دختران و پسران برگزا می شود.


سهراب رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز کلاسهای درس نخستین دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از تفکیک جنسیتی این دانشگاه خبر داد و گفت: تمام کلاسهای دانشگاه فنی و حرفه ای به علت ماهیت واحدهای درسی و برگزاری کارگاههای آموزشی، به تفکیک رشته برای دختران و پسران جداگانه برگزار می شود.
 
وی درباره زمان بازگشایی کلاسهای این دانشگاه گفت: نخستین دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور که تعداد آنها حدود 60 هزار نفر است از 19 شهریورماه در کلاسهای درس خود حاضر شده اند.
 
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای درباره تعداد رشته های درسی ارائه شده در این دانشگاه، اظهار داشت: در دانشگاه فنی و حرفه ای حدود 60 رشته فنی و حرفه ای راه اندازی شده است. از مجموع این رشته ها، 21 رشته در مقطع کارشناسی و سایر رشته ها در مقطع کاردانی دانشجو می پذیرد. البته آن دسته از رشته ها که در مقطع کارشناسی راه اندازی شده دارای مقطع کاردانی هم هستند.

تاریخ دقیق نتایج کنکور فنی و حرفه ای

بالاخره بعد از مبهم بودن اخبار از کنکور فنی و حرفه ای و کاردانش سازمان سنجش تاریخ دقیقی از زمان اعلام نتایج کنکور 1390 اعلام کرد.  

بر اساس این اخبار سازمان سنجش 3 مهر را مقرر ساخت. 

سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: 125 هزار و 92 نفر در دوره های کاردانی نظام جدید و فنی حرفه ای پذیرفته می شوند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج آزمون کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال 90 در 41 کد رشته تا روز یکشنبه سوم مهرماه 90 در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام می شود.

طباطبایی اظهار داشت: از میان 402 هزار و 32 داوطلب این آزمون، 125 هزار و 92 نفر پذیرفته می شوند که در دوره غیرانتفاعی 76 هزار نفر، در دوره روزانه 34 هزار و 65 نفر و در دوره شبانه 15 هزار و 27 نفر پذیرفته خواهند شد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: آزمون کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال 90 در 41 کد رشته روز جمعه 7 مرداد برگزار شد.

اعلام نتایج کنکور فنی و حرفه ای

بر اساس ابهاماتی که در ارائه نتایج کنکور آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسه های غیر انتفاعی به وجود آمده است . 

هیچ خبری از طرف سازمان سنجش مبنی بر نتایج کنکور 1390 ارائه نشده و بر اساس گفته ی سازمان سنجش  10 روز آخر شهریور قرار شده است که نتایج اعلام گردد اما تا کنکون تاریخ دقیقی اتخاد نشده است.