سنجش

مرتبط با آزمون ها

سنجش

مرتبط با آزمون ها

اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه آزاد 90

عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی :جمعا در آزمون رشته‌های پزشکی، غیرپزشکی و کاردانی دانشگاه آزاد بیش از یک میلیون داوطلب شرکت کرده‌اند که اعلام نتیجه ی پذیرفته شدگان کنکور سراسری آزاد ۱۳۹۰ نیمه ی دوم شهریور خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت در آزمون رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد 874 هزار و 964 نفر داوطلب شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 660 هزار نفر در آزمون رشته‌های غیرپزشکی و 214 هزار و 975 نفر در رشته پزشکی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در کلیه گروه‌های آزمایشی به استثناء گروه علوم ریاضی و فنی، زنان بیشترین داوطلبان را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در میان گروه‌های آزمایشی بیشترین داوطلبان زن متقاضی شرکت در گروه زبان‌های خارجی بوده‌اند که تعداد آنان معادل 74 درصد است. 

جاسبی با بیان اینکه بیشترین داوطلبان متقاضی ورود به واحدهای تهران مرکز، جنوب و کرج بوده‌اند، گفت: واحد تهران مرکز دارای 35 هزار و 317 متقاضی، واحد تهران جنوب دارای 28 هزار و 37 متقاضی و واحد کرج دارای 22 هزار متقاضی است.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی تعداد رشته‌ها نسبت به سال گذشته از بیشترین داوطلب در مجموعه گروه آزمایشی علوم ریاضی با 333 هزار داوطلب خبر داد و افزود: از نظر وضعیت محل اقامت داوطلبان 5/26 درصد از تهران بیشترین تعداد داوطلبان و استان سمنان و ایلام با کمتر از یک درصد کمترین تعداد داوطلب را دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 120 هزار داوطلب در حوزه امتحانی تهران در این آزمون شرکت می کنند، گفت: 24 هزار و 891 داوطلب در حوزه امتحانی کرج و 19 هزار و 447 داوطلب در حوزه مشهد و 19 هزار و 102 داوطلب در شیراز شرکت می‌کنند.

جاسبی با اشاره به پذیرش350 تا400 هزار داوطلب در این دوره از آزمون، گفت: خوشبخانه با توجه به افزایش ظرفیتهای ایجاد شده، در حال حاضر رقابت داوطلبان فقط بر سر رشته های بهتر است.

وی با اعلام مسن‌ترین و جوانترین داوطلبان در این آزمون، گفت: مسن‌ترین داوطلب پیرمرد 76 ساله متقاضی رشته حقوق از گیلان است و جوانترین داوطلب نیز 9 داوطلب 11 ساله است.

وی گفت: آزمون سراسری سال 90 دانشگاه آزاد اسلامی در نهایت دقت و صحت در حال برگزاری است.

وی یادآور شد:امسال نیز همانند سال گذشته تدابیری اتخاذ شد که فرد داوطلب بدون توجه به شهر محل انتخاب اول، در هر کجایی که می خواهد امتحانش را بدهد و تمامی ثبت نام ها نیز اینترنتی بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرسام چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:33 ب.ظ

این تدابیر واسه خودشون تخاذ شده چون من که می خواستم پزشکی امتحان بدم از بندر رفتم یزد تو دفترچه هم هیچی از این تدابیر ننوشته بودن اگه هم می شده من نمی دونستم ولی فکر کنم نمی شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد