سنجش

مرتبط با آزمون ها

سنجش

مرتبط با آزمون ها

تاریخ کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۱

بنا بر اطلاعیه رسمی سازمان سنجش کنکور کاردانی به کارشناسی روز پنج شنبه ۲ شهریور ماه ۱۳۹۱ برگزار می شود و داوطلبان می توانند از ۲۹ مرداد الی ۱ شهریور برای پرینت کارت ورود به جلسه ی خود اقدام نمایند. 

در ضمن ساعت و مکان دقیق برگزاری آزمون روی کارت ورود به جلسه قید می گردد. 

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 91

ثبت نام آزمون پذیرش دانشجو از دوره کاردانی (فوق دیپلم به لیسانس) به کارشناسی ناپیوسته سال 91 که شهریورماه برگزار می شود، از 17 خرداد ۱۳۹۱ آغاز خواهد شد و تا 23 خردادماه ادامه می یابد.  ثبت نام آزمون پذیرش دانشجو از دوره کاردانی  به کارشناسی   سال 91 در فرصت زمانی 17 تا 23 خرداد 91 انجام می گیرد و داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

دارا بودن‌ مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و کاردانی پیوسته نظام‌ جدید که مدارک آنها مورد تایید وزارتخانه های علوم و بهداشت و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و یا احراز شرایط فارغ‌التحصیلی تا پایان‌ شهریور سال 91 از جمله شرایط شرکت متقاضیان است.

شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام برای این گروه از داوطلبان از روز 8 خرداد بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.

کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای 29 مرداد تا اول شهریور از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می شود و آزمون پذیرش دانشجو از دوره کاردانی (فوق دیپلم) به کارشناسی ناپیوسته سال 91 روز پنجشنبه 2 شهریور 91 در صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.
 

تاریخ برگزاری کنکور سراسری 91 / فنی و حرفه ای و کاردانش

طبق اطلاعیه سازمان سنجش کنکور سراسری  کاردانی91 رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش روز جمعه 3 شهریور 1390 برگزار خواهد شد. 

و همچنین کارت ورود به جلسه ی این آزمون نیز از 30 مرداد الی 2 شهریور از سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  قابل پرینت است. 

ساعت و مکان دقیق کنکور نیز روی  کارت ورود به جلسه قید می گردد.

زمان ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای و کاردانش 91

تاریخ و نحوه ثبت نام داوطلبان کنکور سراسری  با دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش 1391
 

 مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، جزئیات تاریخ و نحوه ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های کاردانی پیوسته نظام جدید در آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی سال 91 را اعلام کرد.


دکتر حسین توکلی  افزود: کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون دوره های کاردانی پیوسته نظام جدید آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی می توانند از 18 اردیبهشت ۱۳۹۱ با ورود به سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.
 
وی افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون کاردانی پیوسته فنی حرفه ای تا روز 25 اردیبهشت ماه سال 91 ادامه خواهد داشت.
 
توکلی اظهار داشت: دارا بودن‌ گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و کاردانش و یا احراز شرایط فارغ‌التحصیلی در یکی‌ از رشته‌های مذکور تا پایان‌ شهریور سال 91 و یا دیپلم فنی ‌و حرفه‌ای دوره‌ چهار ساله‌ نظام ‌قدیم از جمله شرایط شرکت متقاضیان است.
 
وی اضافه کرد: شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام برای این گروه از داوطلبان از روز یکشنبه 10 اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد. همچنین داوطلبان می توانند از طریق نشریه پیک سنجش در روزهای 11 و 18 اردیبهشت از جزئیات آزمون مطلع شوند.
 
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: کارت آزمون از روزهای 30 مرداد تا 2 شهریور از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می شود و آزمون دوره های کاردانی پیوسته نظام جدید در آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی سال 90 روز جمعه 3 شهریور 91 در صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.
 

آمار نهایی داوطلبان کنکور سراسری 91

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار ثبت نامی در کنکور سراسری سال 91 گفت: با احتساب مجموع ثبت نامی در دو مرحله ثبت نام آزمون سراسری سال 91 ، در نهایت یک میلیون و 65 هزار و 39 نفر در کنکور ثبت نام کردند.
حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در مرحله اول ثبت نام کنکور سراسری سال 91 که از تاریخ 16 آذر تا 30 آذر 90 انجام گرفت، 967 هزار و 140 نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

وی افزود: در مرحله دوم ثبت نام که از 30 بهمن تا 5 اسفند به طول انجامید تعداد 97 هزار و 899 نفر در آزمون ثبت نام کردند. بنابراین در مجموع دو مرحله آمار نهایی ثبت نام کنندگان در کنکور سال 91، یک میلیون و 65 هزار و 39 نفر است.

توکلی اظهار داشت: بر اساس آماری که درباره آزمون های سراسری در دو سال گذشته داشته ایم، نشان می دهد که آمار داوطلبان رو به کاهش داشته است به طوری که در آزمون سراسری سال 89 تعداد یک میلیون و 286 هزار 813 نفر، در در آزمون سراسری سال 90 تعداد یک میلیون و 132 هزار و 980 نفر و در آزمون سراسری سال 91 تعداد یک میلیون و 65 هزار و 39 نفر شرکت کرده اند.

ادامه مطلب ...